maandag 31 augustus 2015

Deken!


 Tadaah!
Trots op deze deken! Gehaakt in avonduurtjes als ik samen met mijn kinderen nog even televisie kijk! Dat vind ik altijd heel ontspannend om te doen en dit patroon leent zich er uitstekend voor!
Als de avonden nu weer koud gaan worden, kan ik er lekker onder kruipen!



Het is een ruime één persoonsdeken geworden. Ik heb het gehaakt met Stylecraft en van elke kleur gebruikte ik twee bollen. Voor de rand kocht ik een bol extra, maar van die bol heb ik nog best veel over.
Ik heb eerst de deken afgewerkt met een toer vasten in de lichtblauwe kleur en daarna heb ik twee toeren stokjes gehaakt om de deken. Leuk effect in de deken is een zilveren draadje. Zo nu en dan haakte ik een toer lossen met zilver, dat geeft een erg mooi effect! 


Wel lastig om zo'n grote deken mooi op de foto te krijgen, maar zo krijgen jullie vast wel een indruk.


Het patroon haalde ik uit dit boek! 
Lekker om te haken en ook voor beginners heel goed te doen. 
De steken zijn stokjes en lossen.

Het garen kocht ik bij De Haakgarage

2 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig geworden!! Laat die winter maar komen ;)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren, ziet er heel gezellig uit!
    Veel werk, maar de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen