vrijdag 7 augustus 2015

Mollie Flowers en vakantie!


Terug van een heerlijke vakantie...
En wat ik gedaan heb?
Genoten van de kleuren en geuren van Zuid-Frankrijk met mijn gezin 
en
gehaakt!



Het was zo warm dat het alleen in de schaduw lekker was om te haken!


En 's morgensvroeg of juist 's avonds op pad te gaan.


Dus tijd genoeg om nieuwe patronen uit te proberen!
Dit bloemetje zie je veel op internet en heet Mollie Flowers.
Ik heb het patroon hier vandaan:


Het is wel handig om eerst even te oefenen als je er iets van wilt maken, het kostte mij even tijd om de blaadjes mooi gelijkmatig te krijgen. Het is verder wel heel eenvoudig en er zijn eventueel op Youtube ook filmpjes om je te helpen.
De linkerfoto hierboven zie je de bloemetjes zoals ze bedoeld zijn. Op de rechterfoto zie je de achterkant van de bloemetjes, maar ook op die manier zijn ze nog leuk om te zien. Fleurige bloemetjes om aan elkaar te maken en een kleedje of tasje van te maken, maar ook apart om iets op te fleuren. Hoe je ze aan elkaar kunt maken, staat ook in het patroon beschreven. Het is wel in het Engels, maar er staan duidelijke foto's bij!


 Ik haakte het met restjes Stylecraft en haaknaald 5.

Ik heb nog meer gemaakt, dat volgt snel!




2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke bloemetjes! Ga je er een deken/sprei van maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons op vakantie was het ook al zo warm... Leuke bloemetjes! Ik heb ze eerder al eens gemaakt, en toevallig de afgelopen dagen ook weer een paar.

    BeantwoordenVerwijderen