dinsdag 29 december 2015

Breien omslagdoek




 Ik volgde een workshop bij De Haakgarage van Wina Morrison in Fair Isle breien. Fair Isle breien is een breitechniek die door breisters van het Schotse eiland Fair Isle wereldberoemd is gemaakt én vooral handig als je met meer kleuren wilt breien. Je breit de draden aan de achterkant mee, zodat je geen lange lussen aan de achterkant krijgt.



Ik volgde het patroon, maar heb de binnenkant van de rand net andersom gemaakt.
Aan de buitenkant is de rand wit met een blauw randje, aan de binnenkant blauw met een wit randje!




 Het is gemaakt van echte wol van het merk Peruvian, gekocht bij De Haakgarage net als de breinaalden.
Ik koos voor blauw, wit en rood en heb rondbreinaalden gebruikt.
Omdat ik het dragen van zo'n doek wel eens lastig vind, heb ik grote drukknopen aan de rand genaaid. Zo kun je de doek goed dragen en je handen vrij houden. Dat is ook op de fiets wel heel handig!!



5 opmerkingen: