donderdag 20 oktober 2016

Handwarmers



Laat maar komen de herfst, ik ben er klaar voor!
Ik ben erg enthousiast over dit patroontje van vingerloze wanten.
Voor de handwarmers leerde ik de kruissteek haken. Een voor mij nieuwe steek met een heel leuk en warm effect! Het ziet er zo haast uit als hartjes op een rijtje en dat vind ik erg leuk.
Er zit een heel mooi afgewerkt gat in, waar je duim door heen kan steken  waardoor ze ook nog  praktisch zijn.


De handwarmers horen bij de omslagdoek die ik vorig jaar heb gebreid. Dat was een heel project, zoals je hier kon lezen . 
Leuk setje zo samen, de doek en de handwarmers én omdat het van echte wol is gemaakt ook warm. 
Mijn dochter Lonneke was zo lief om even te helpen bij het maken de foto's. We waren lekker creatief bezig!


Het patroon van de handschoenen vond ik hier. Het is heel gemakkelijk, omdat er ook een youtube filmpje bij zit, waarin de kruissteek wordt voorgedaan, echt ideaal!
Ik haakt het met Peruvian wol en op haaknaald 6, gekocht bij De Haakgarage in Meppel

O ja, ik twijfel nog, 
moet er nu nog wèl of niet een rood randje om de handwarmers??

7 opmerkingen:

  1. WAuw omslagdoek en handwarmers een 10! Heel mooi en persoonlijk zeg ik, geen rood randje om de handwarmers. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke polswarmers, mooi in deze kleurencombinatie, ik ben dol op blauw met wit. De omslagdoek is echt fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke set! Mij lijkt een rood randje om de handwarmers juist wel heel leuk, dan past het echt helemaal bij elkaar ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig setje zo! Ja en de polswarmers zijn ook erg goed gelukt! Een fantastisch patroon!groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, ze zijn echt heel mooi! En in dit jaargetijde kan het heerlijk zijn om je polsen/handen een beetje warm te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super schön, solche Handwärmer kann man bei der Kälte gut gebrauchen.
    Liebe Grüße
    Käteh

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thank you so much for sharing at my link party last week. You got 2. Place. :o)
    New party tomorrow morning at 8 o'clock

    BeantwoordenVerwijderen