dinsdag 4 juli 2017

Een nieuwe sjaal!


Mijn haaklol bestaat voor een groot deel uit nieuwe technieken en materialen uitproberen en onder de knie krijgen. Daarom viel mijn oog al snel op dit patroon, het is gehaakt, maar toch ook niet.
Het patroon heet Vintage haakpatroon en je vindt het hier.



Het is voor een deel filethaken en verder weef je er een gehaakte draad door heen. Het geeft een leuk effect. Een lekker anders dan anders haakpatroon.
Ik heb minder kleuren gebruikt dan in het patroon aangegeven. Ik vond het zo mooi. En natuurlijk zijn het nu geen zomerse kleurtjes op dit moment, maar ik heb geen geduld om het jullie pas in de herfst te laten zien.  Ik kan me voorstellen dat dit patroon ook erg leuk wordt met veel wit en knallende zomerse kleuren, bijvoorbeeld van katoen.
Ik haakte het met maar 5 bollen Stylecraft. Het is een super voordelige sjaal dus, want van alle 5 de bollen heb ik ook nog over. De bollen kocht ik natuurlijk bij De Haakgarage in Meppel. Haaknaald 4,5 heb gebruikt om het te haken.
Aan de bovenkant heb ik een randje extra stokjes gehaakt om het mooi af te werken.


Na het haken heb ik de sjaal wel gewassen en opgespannen, misschien minder nodig bij Stylecraft omdat dat materiaal wel aardig in model blijft. Maar toch vind ik het altijd wel even lekker en de sjaal wordt ook wat strakker bij de randen.


En nu?
Lekker weer aan iets nieuws beginnen!

4 opmerkingen:

  1. Wat mooi is deze techniek Marijke ! De kleuren vind ik ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk effect! Mijn eeerste deken is ook op zo'n manier gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoe je dat patroon er in gekregen hebt! Ik heb wel eens iets gewoven in een filethaakwerk, maar dat was met 2 kleuren. Ik vind dit echt wel leuk en dan die typische kleurtjes van vroeger, lekker fel.
    ps: Heb je de uiteinden van de gehaakte slingers vastgenaaid?
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sigrid, ik heb het om gevouwen en aan elkaar genaaid. Wel mijn best opgedaan om het netjes te krijgen en ik was blij dat het klaar was;-)

      Verwijderen