zaterdag 26 augustus 2017

Spirograaf sjaal is af!

Tadaah! 
Mijn Spirograaf Sjaal is af!
Het is een patroon van Vicarno Crochet Designs.
Het is een patroon voor een zomerse, grote, zijwaarts gehaakte, asymmetrische sjaal.



Het is en blijft een mooi proces, haken. 
Je begint met een streng garen, deze keer merinowol met zijde van het merk Filisilk en maakt van die streng bolletjes. Dan ga je een patroon haken en na verloop van tijd heb je een ruime soepele sjaal. Ik hou er erg van, zowel van het proces als van het product!


Ik haakte de sjaal voor een groot deel op de camping en in de auto op weg naar onze camping in Uzes, in de buurt van Nimes in het zuiden van Frankrijk. Altijd leuk zo'n herinnering aan een project.
Daarna heb ik de sjaal in de Eucalan met water gelegd om lekker schoon te worden (van mijn klamme warme handjes), mooi soepel en heerlijk ruikend.


 Het leuke van deze sjaal vind ik de vorm en het patroon. Het is weer een beetje anders dan anders en de kleur....vind ik ook prachtig!
Een geslaagd project!



P.S.
En er liggen gelukkig alweer nieuwe bolletjes van De Haakgarage op mij te wachten.
Mooie kleurtjes, hè.


3 opmerkingen:

  1. Wat is de rode sjaal mooi geworden! De vorm is ook leuk vind ik, zo blijft de sjaal goed zitten bij het dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige sjaal! Erg mooi deze vorm.
    Herkenbaar wat je schrijft over het proces en de herinneringen. Dat maakt sommige projecten extra bijzonder, hè?
    Veel plezier van je mooie sjaal.
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is echt supermooi! Veel plezier ervan. En ik ben benieuwd wat je met de nieuwe bollen gaat doen.
    Groet, Christine

    BeantwoordenVerwijderen