zondag 26 november 2017

Fashion ByClaire



Afgelopen weekend volgde ik een workshop van Claire Boeter bij De Haakgarage in Meppel. 
Claire, van ByClaire, heeft een nieuw boek geschreven Fashion, haak, brei en borduur in je eigen stijl en daarover kwam zij vertellen en heel veel laten zien tijdens deze workshop.


Het was erg leuk om de werkstukken uit het boek in het echt te zien en met name de vesten. Deze vesten werden werden dan ook fanatiek gepast door de aanwezigen. Deze mogelijkheid om te kunnen passen is natuurlijk erg prettig, voordat je met een patroon begint. Je weet dan precies waarop je moet gaan letten tijdens het maken. Zeker met de extra tips die Claire er nog bij gaf. Ik vind dat er veel leuk patronen staan in het boek. Het is een originele insteek die Claire heeft gekozen door zich te richten op fashion en naast het haken zich ook te richten op breien en borduren.

We sloten af met een kleine modeaccessoire haken. Altijd leuk om met een groep mensen samen te haken en te kijken hoe hetzelfde patroon bij iedereen weer anders wordt.
Ik heb er weer een leuke corsage bij die mijn sjaal mooi op z'n plekje houdt! Ik ben bezig met het haken van een tas uit dit boek en wellicht begin ik daarna nog aan een breipatroon ;-))

En natuurlijk richt ik me op 6 december, de eerste woensdagochtend van de maand. Er is dan weer Haakcafé bij De Haakgarage, je bent ook welkom als je wilt leren haken! Gezellig!

3 opmerkingen: